Proiectul Erasmus: „Asistența psihopedagogică la nivel gimnazial – repere europene de incluziune”
ID Proiect: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130041
Buget: 27.894 €
Școala Gimnazială “Al. Odobescu” Chiajna este mândră să fie parte din Proiectul de Acreditare Erasmus „Asistența psihopedagogică la nivel gimnazial – repere europene de incluziune”, desfășurat în cadrul unui consorțiu format alături de alte patru instituții educaționale din județul Ilfov.
Scopul proiectului este de a crea o rețea de cadre didactice capabile să intervină în echipe multidisciplinare pentru a sprijini fiecare copil să-și atingă potențialul personal. Proiectul promovează incluziunea educațională, punând accent pe colaborare, toleranță și respect în mediul școlar.
Partenerii consorțiului:
- CJRAE Ilfov (coordonator)
- Centrul Școlar de Educație Incluzivă Periș
- Școala Gimnazială Nr. 1 Balotești
- Liceul Teoretic “Radu Popescu” Popești-Leordeni
Activitățile proiectului
Proiectul a inclus trei fluxuri de mobilități internaționale, fiecare flux fiind susținut de echipe multidisciplinare formate din consilieri școlari, profesori de sprijin și cadre didactice.
Rezultatele mobilităților au fost esențiale în îmbunătățirea incluziunii educaționale în școală. În urma cursurilor din Bologna, Italia, am adoptat metode interactive pentru încurajarea dialogului deschis și gândirii critice. Aceste metode, precum „portretul identității personale” și dezbaterile libere, au îmbogățit activitățile noastre cu elevii.
La mobilitatea din Barcelona, Spania, am pus accent pe metode de învățare prin joc, care au sprijinit evoluția personală a fiecărui elev fără comparații între colegi, promovând o atitudine incluzivă în rândul clasei.
În plus, am inițiat un proiect eTwinning, colaborând cu școli din Franța, Georgia și România. Proiectul a vizat crearea unui mediu educațional incluziv și dezvoltarea abilităților de comunicare și digitale, implicând activ elevii cu cerințe educaționale speciale.
Prin participarea în acest proiect Erasmus, Școala Gimnazială “Al. Odobescu” Chiajna și-a consolidat rolul de promotor al incluziunii educaționale, contribuind la formarea unui mediu școlar deschis și tolerant pentru toți elevii.